pondelok 2. júna 2008

W:lson:c: reflecting future... a nie len hudobne

Leto sa nezadržateľne blíži, aj keď podľa počasia by sa dalo povedať, že už nás stihlo prepadnúť od chrbta. Už sa pomaličky stáva tradíciou, že festivalovú sezónu otvára bratislavský Wilsonic. Ten sa začne už tento piatok a potrvá až do skorého nedeľného rána. Povedal som si, že tentoraz si aspoň trošku checknem line-up a interpretov, ktorých buď nepoznám vôbec alebo iba veľmi okrajovo. No kde inde, ako na oficiálnej stránke festivalu? Pôvodne som ani nemal v úmysle niečo k tomu písať, ale jedna vec ma k tomu nakopla. Uvedomil som si totiž, že stránka Wilsonicu absolútne spĺňa moje predstavy o webovej prezentácii festivalu.

V prvom rade je veľmi dobre graficky spracovaná čo sa týka estetickej úrovne, rovnako aj prehľadnosti. Nie som žiaden odborník, ale toto je podľa môjho skromného názoru laika s určitou úrovňou grafického cítenia perfektné spracovanie. Ako som písal: príjemný a pritom výrazný dizajn a maximálne intuitívna orientácia. Zaujalo ma to už pri kupovaní vstupenky. Aj keď na prvý pokus o registráciu a následnú autorizáciu mi „to“ zlyhalo, ale ako sa po konzultácii s kamarátkou – insiderkou ukázalo, zlyhal som ja nesprávnym zadaním mailovej adresy. Po re-registrácii už bolo otázkou maximálne desiatich minút a ticket výhradne na moje meno som si mohol priamo zo stránky pomocou systému Print@Home rovno vytlačiť. Hoci je toto zatiaľ na Slovensku jedinečný spôsob predaja lístkov na festival (v zmysle hesla reflecting future) určite to nie je hlavná príčina môjho dobrého dojmu zo stránky.

Ten som získal najmä po zamýšľanom browsovaní a vyhľadávaní informácií a ukážok interpretov. Po kliknutí na okno line-upu sa totiž ukázalo nejaké ďalšie „googlenie“ ako úplne bezpredmetné. Je prehľadne časovo aj podľa stageov spracovaný (čo samozrejme až taký problém nie je), ale predovšetkým interaktívny. Po kliknutí na ktoréhokoľvek interpreta sa otvorí okno so základnými informáciami relevantnými k Wilsonicu, linky na ich myspace, last.fm profil aj domovskú stránku, ak nejaká je. Okrem toho je pri mnohých k dispozícii hneď pod profilom „youtubácke“ video. Ak som to správne pochopil, vždy sa jedná o záznam živého vystúpenia, takže si potenciálny návštevník môže vytvoriť reálnu predstavu, ako bude vyzerať vystúpenie na fesťáku, čo oceňujem viac, ako očakávania skresľujúce štúdiové nahrávky a videá. Mne to pomohlo utvoriť si určité preferencie, čo chcem určite vidieť a počuť.

Chcel som pôvodne nejaké odporúčania dať aj sem, ale keďže Galgan práve niečo také zavesil u seba a náš vkus, zdá sa, sa vo väčšine zhoduje, odporúčam pozrieť k nemu. Ja len tak sucho vypichnem moje najočakávanejšie vychytávky bez linkovania a pokecov. Tie si pozrite na ospevovanej stránke Wilsonicu:).

Takže čo si určite nenechám ujsť:


Dublicate/LIT, Christian Prommer´s Drum Lesson/D, Beardyman/UK, Nôze/F, Deadbeat/CAN, Laurine Frost vs. Coldfish/HUN (piatok);

Midi Lidi/CZ, Novika/PL, Little Dragon/SWE, Bonobo/UK, Various Production/UK, DJ Kentaro/JPN (sobota).


Ako to už chodí, mnohé z vecí sa kryjú, ale areál Wilsonicu predsa len nie je letisko v Trenčíne, takže sa to určite bude dať zvládnuť. Ja som každopádne duša otvorená a preto som ochotný prijať rôzne spontánne alternatívy spojené s Wilsonicom. Máme sa na čo tešiť a každý ďalší bonus bude len k dobru:)

let´s Enjoy that...


Žiadne komentáre: