nedeľa 10. februára 2008

Underworld

No jo panstvo. Je to radosti, keď už máte napísaný takmer celý článok, odskočíte si od compu a po návrate ho nájdete zamrznutý a pomôže len tvrdý reštart, po ktorom sa váš neuložený dokument síce obnoví, ale tak, že máte napísanú len prvú vetu. Od kedy sa mi niečo podobné stalo pred časom vždy si priebežne napísané ukladám a zrovna dnes som na to akosi pozabudol. No čo už, idem písať znova...

Takže k veci. Včera, či vlastne už predvčerom sa uskutočnila preložená akcia Electronic Beats 2 s headlinerom Underworld, legendou to elektronickej tanečnej hudby. Keďže som ich kedysi dosť žral nemohol som si ich live act priamo na Slovensku nechať ujsť. Je síce pravda, že ich neskoršia tvorba ma už natoľko neoslovuje, ale predsa len nie je protagonista ich formátu u nás každý deň. Druhou pravdou je, že ma snáď ešte viac lákali nemeckí Modeselektor, ktorých vystúpenie som vychytil na FM_ku a boli fakt dobrí.

Ako to už u mňa býva, znova som na miesto konania akcie dorazil na poslednú možnú chvíľu. K tomu ešte absolvovanie nutných procedúr v šatni a vystávanie v nekonečnom rade na drinky, keďže moja ústna dutina prudko atakovala prvenstvo púšte Atacama ako najsuchšieho miesta na Zemi. Objektívne musím priznať, že toto som si spôsobil sám zapaľovaním posvätných ohňov pred vstupom.

Bohužiaľ, po týchto peripetiách a prepracovaní sa na výhodnejšiu pozíciu viac dopredu sa mi podarilo vychytiť necelé dva či tri tracky zo setu Modeselektor, čo je na hodnotenie žalostne málo. Ale to čo som počul pri postávaní pri bare mi vcelku sedelo. Mám totiž slabosť pre ten typicky nemecký electrosound. Dvojnásobná škoda pre mňa bola aj v tom, že v tom čase bol ešte relatívne slušný priestor na tancovanie.

Po nich už mali nastúpiť hlavné hviezdy z UK. My sme riešili dilemu, či zostať na dosiahnutej pozícii, presunúť sa na ešte lepšiu viac dopredu alebo sa stiahnuť späť k dosahu nalievarní. Napokon sme zachovali status quo aj preto, že na hlasné naliehanie auditória sa páni z UW dostavili na pódium s predstihom viac než desať minút oproti plánovanému začiatku, čo im slúži ku cti. Samotné vystúpenie začalo vcelku nevýrazne postupným pridávaním zvukových línií, tak typickým pre ich začiatky. Ja to mám veľmi rád, ale tu som si uvedomil, že by sa to asi viac hodilo do intímnejšieho prostredia. Bol to však len predčasný začiatok asi dvojhodinového koncertu. Ten, ako sa postupne rozbiehal, zvyšovala sa aj hustota ľudskej masy pred pódiom, takže na rozšafné tanečné kreácie nezostal priestor, čo bola z môjho pohľadu výrazná prekážka pri maximálnom užití si performance. K tomu sa pridala aj úmerne sa zvyšujúca teplota prostredia a naopak znižujúci sa obsah kyslíku. No s tým sa dalo rátať.

Vystúpenie postupne gradovalo. Časom sa pridala aj vizuálna zložka priamo na pódiu v podobe dlhých nafúknutých valcov meniacich farbu v rytme hudby. Sprvu som si myslel, že to majú byť nejaké falické sexuálne symboly, ale to asi len ja mám v hlave také prízemné myšlienky.

Atmosféra medzi ľuďmi vrela, aj keď som sa nevedel zbaviť dojmu, že reagujú viac menej len na notoricky známe hity, ale tak to asi chodí pri hviezdnych vystúpeniach. Ako som už spomínal, celý koncert trval zhruba dve hodiny a v závere už bol cítiť menší útlm, čo bolo určite spôsobené aj tou dusnou atmosférou, v ktorej bolo naozaj umenie vydržať celú dobu. Aj preto neboli požadované ďalšie prídavky.

Vo všeobecnosti to bola vydarená akcia, aj keď som si ju neužil úplne podľa predstáv. Išiel som tam však bez väčších očakávaní, takže určite nemôžem hovoriť o sklamaní. Po Underworlde hral ešte DJ Tvyks, ale to už som sa viac bavil s kamošmi, ktorých som konečne stretol a po chvíli sme to zabalili a vyrazili na after do Buddháča (Nu Spirit). Podľa predpokladov bolo narvané natoľko, že ani nadštandardné kontakty medzi personálom nám nepomohli dostať sa inside. Nezostalo nám nič iné, len si to strihnúť do Subclubu, kde to bolo prekvapivo ešte dostupné. Ale túto etapu už rozpisovať nebudem. Jednak sa mi nechce a jednak sa nič extra nestalo, ak nerátam zistenie, že som zostal celkom švorc. Ešteže mám takých dobrých kamarátov a brácha:)

Teraz už sa môžem tešiť na ďalšie zaujímavé akcie, ktoré sú už avizované. Našťastie sa situácia v Bratislave ohľadne koncertov a akcií dostáva do štádia, keď už sa človek musí pomaly rozhodovať na čo pôjde a čo bude musieť vynechať.

Žiadne komentáre: