pondelok 24. decembra 2007

Ako sa na mňa šťastie prilepilo

Dnes sa vo mne zlomilo niekoľkodňové napätie. Ešte poobede som sa cítil nesvoj, smútok sa vo mne rozlieval a ja som sa v ňom kúpal. Posledné dni na mňa doľahla apatia, čo sa prejavilo aj na neschopnosti či nechuti písať. A ako tak sedím večer za compom, zrazu si len tak mimochodom uvedomím, že ten smútok sa zo mňa sám akosi vyplavil.
Na oslavu toho úžasného poznania si vybieham von zapáliť fajku mieru a poznania. Keďže nerád len tak postávam a od malička som sa rád prechádzal nocou, tak aj teraz vyrážam do chladivej predvianočnej tmy. Žiadne veľké tripy, len tak na jednu dve cigošky a šupito naspäť. Tak sa aj stalo a keďže môj azylový priestor v dome rodičovskom je bývalá garáž, môžem bez problémov vhupsnúť z ulice rovno na koberec môjho dočasného útočiska. Ako sa tak motkám po izbe, zrazu zacítim niečo "fajné" a mamine vianočné koláče to neboli ani náhodou. Pátranie po epicentre zdroja vône prírody v začmudenej izbe netrvalo dlho. Svojim brilantným logickým úsudkom hodným Poirota som vydedukoval - keďže zdroj musí byť niekde dole a pohybuje sa spolu so mnou - že miesto činu sa nachádza na mojich teniskách. Tento úžasný objav som ako správny vyšetrovateľ podrobil verifikačnému procesu prostredníctvom vizuálnej a samozrejme aj čuchovej analýzy (chemickú som už považoval za zbytočnú). Záver vyšetrovania: stúpil som do hovna!
Rozhodol som sa prípad veľmi nerozmazávať, už to bolo rozmazané dosť. Zničil som dôkazy pod prúdom vody a ďalej už nepátral. Len charakteristický odor zostal visieť vo vzduchu, ako parfum ženy, ktorá sa v miestnosti zdržiavala pred nejakým časom. Detektív Oriešok však cíti uspokojenie. Je naozaj rád, že dámu s podobným parfumom nemusí spoznávať osobne.
Hovorí sa, že takáto nepríjemnosť prináša dotyčnému šťastie. Tak pevne verím, že sa na mňa tiež nejaké nalepí a vôbec netrvám na tom, aby bolo natoľko aromatické. Mám predsa len radšej jemnejšie vône. A záver? Nikdy nevieš, kam ťa tvoja cesta zavedie a aké poklady objavíš nasledujúcim krokom:)

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Myslis, ze ta zena, ktora sa zdrziavala v miestnosti pred nejakym casom, zanechala okrem charakteristickeho odoru visiaceho vo vzduchu aj ten zbytok do ktoreho si vstupil ? Musis predsa niekoho podozrievat ???

dawax povedal(a)...

tak tieto suvislosti ma ani nahodou nenapadli, ale mozno na tom nieco bude:) kazdopadne jediny koho mozem podozrievat je nas pesan Aren, ale jeden nidsy nevie...:)