streda 3. marca 2010

Kari alebo Ako baliť ženy (1. časť)

Upozornenie: Táto poviedka obsahuje vulgarizmy, podľa niekoho snáď propaguje nadmerné pitie alkoholu, je sexistická a možno bude aj erotická scéna, čiže obsahuje všetky možné špatnosti. Takže má potenciál byť čítaná, ale vážne deti: vulgarizmy, sex, alkohol a iné drogy sú špatné, v reálnom živote sa prakticky nevyskytujú (aspoň nie v mojom) a preto môžete tento literárny útvar považovať za sci fi. Preto ešte jedno upozornenie: Podobnosť s reálnymi postavami a so životom autora je čisto náhodná. Fakt. Vážne.
Poviedka je dosť dlhá, preto bude rozdelená do niekoľkých častí


Neskoré jarné popoludnie, slnko doháňa zameškané a ja som sa konečne dotrepal z práce domov. Zatiaľ nemám žiadny program, ale trčať na byte a čumieť do stropu určite nemienim. Najem sa, dám kávu a pri nej rozmýšľam, či niekomu zavolám, počkám na spolubývajúcich alebo si pôjdem sám von užívať konečne krásne počasie. Rozhodnem sa pre absolútny kompromis. Idem von a potom zavolám Karimu, môjmu spolubývajúcemu a dlhoročnému kamarátovi ešte z dôb „predbratislavských“.
Je to týpek, ktorý nedokáže ohúriť vzdelaním a vedomosťami, zato určite ohúri svojimi proporciami dobre živeného plemenného býka a pravdepodobne aj istým sexepílom, ktorý bol pre mňa vždy absolútnou záhadou. Kari bol ten typ, ktorý na každej dídžine zbalil nejakú buchtu a hneď ju aj prekotil v nejakom romantickom zákutí autobusovej zastávky alebo skladových priestoroch miestnej Jednoty. Samozrejme, že všetky tie zvedené devy, za normálnych okolností dobrých alebo aspoň solídnych mravov, sa bezhlavo zamilovávali a dávali kopačky svojim minulotýždňovým diskotékovým známostiam s vidinou budúcnosti po boku môjho kamaráta. Nič na tom nemenila ani skutočnosť, že jeho povesť bola známa široko-ďaleko a zdravý rozum by radil vysmiať sa mu do očí pri prvom náznaku kalerábu vychádzajúceho z jeho úst. Každá cicka však pravdepodobne uverila alebo prinajmenšom dúfala, že to bude práve ona, kto skrotí chtivého býka a on im ochotne dával dostatok nádeje, aby udržal pri živote tento klam.
V tom čase som nebol nikdy svedkom verbálneho postupu Kariho oblbovania neviniatok a s ohľadom na jeho subtílnu slovnú zásobu zlyhávala aj moja predstavivosť. Neverbálna reč tela, ktorú sme aj s ostatnými neúspešnými kamarátmi mohli z opodiaľ sledovať však hovorila sama za seba. A väčšinou netrvalo dlho a ich nenápadný odchod nám znemožnil akékoľvek pozorovanie. Utreli sme slinu a išli radšej utíšiť hormonálnu búrku pubertálnych liet k baru alebo na parket. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že sme robili Karimu taký šedivý background, na ktorom sa vynímal ako pestrofarebná kvetinka gigantických rozmerov.
V každom prípade musím podotknúť, že Kari mohol byť svojim spôsobom považovaný za samaritána. Nebol totiž vonkoncom prieberčivý a občas pôsobil ako lenivý lev, ktorý sa sústredí na slabé a choré kusy, len aby nemusel vynaložiť priveľa energie. A čo si budeme hovoriť, tieto mu aj samé takpovediac skákali do tlamy a predpokladám, že im to dávalo istý pocit výnimočnosti.
Nech bolo, ako bolo, roky nenápadne plynuli, ja som sa odsťahoval do Bratislavy a získal dostatok sebavedomia na to, aby som pochopil svoje prednosti a zbavil sa zbytočného ostychu. V čase, keď sa Kari rozhodol tiež okúsiť chute „veľkomesta“ a stal sa mojim spolubývajúcim sa pomyselné váhy náklonnosti nežnejšieho pohlavia preklopili na moju stranu. Hovorím to bez hranej skromnosti a s nemalou dávkou zadosťučinenia. Povedzme, že jeho hviezdne obdobie sa chýlilo ku koncu a ja som bol na celkom prudkom vzostupe. Úlohu bezpochyby zohralo aj prostredie, do ktorého som ja vcelku dobre zapadol a naopak, Kariho zbrane tu stratili svoj zničujúci účinok.
Toto všetko mi došlo postupne a svoju zlatú éru som si hodlal poriadne užiť. Nikdy som však nehodlal profitovať na úkor svojho veľkého kamaráta. Čo si budeme nahovárať, svoju dominanciu som si teraz vychutnával, ale postupne mi ho začalo byť vážne ľúto. Preto dnes, keď sa vovalil do dverí práve vo chvíli, keď som ja bol na odchode a hneď na mňa vyvalil, že mu musím pomôcť v záležitostiach takrečeno srdcových, nemohol som povedať nie.

Žiadne komentáre: